UPOZORNĚNÍ PRO VEŘEJNOST - Matoucí medaile

    25.10.2010 11:09

     

    Medaile s motivem bankovky 1 000 Kč nabízená Českým mincovním obchodem (obchodní značka společnosti HMK GmbH) pod názvem „ražba s 1 000 Kč bankovkou“ může u veřejnosti vyvolat klamný dojem, že se jedná o zákonné peníze vydané Českou národní bankou.

    Na jedné straně medaile je vyražen název státu „Česká republika“, na druhé straně text „tisíc korun českých”. Spojení těchto dvou motivů může být pro veřejnost matoucí a zaměnitelné s platnými pamětními mincemi České národní banky. Medaile vydané soukromým subjektem v žádném případě nesmí obsahovat jakékoliv označení používající název české peněžní jednotky.

    Česká národní banka vyzve společnost HMK GmbH (nabízející medaili pod obchodní značkou Český mincovní obchod) k okamžité úpravě medaile nebo ukončení celé propagační akce. Tato společnost bude upozorněna, aby se zdržela ražby dalších medailí, které by stejným způsobem zasahovaly do výsadního práva České národní banky vydávat platné mince.

    V případě, že by medaile byla zneužita v peněžním oběhu a poškozená strana by jí přijala v dobré víře, že se jedná o zákonné platidlo, mohlo by se na jednání společnosti, která takovou medaili vydala, nahlížet jako na napomáhání k trestnému činu podvodu podle § 209 zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník.

     

    Marek Petruš

    ředitel komunikace a mluvčí České národní banky


     Medaile není na rozdíl od mince platidlem, nemůže obsahovat nominální hodnotu. Medaili může vydat v podstatě jakýkoliv subjekt, platné mince s nominální hodnotou v tuzemské měně pouze Česká národní banka.

     

    Diskusní téma: UPOZORNĚNÍ PRO VEŘEJNOST - Matoucí medaile

    Datum: 07.04.2011

    Vložil: Milos

    Titulek: Podezrela nbidka

    U teto fy jsem si objednal jubilejni pametní minci spozlacenými Euro-motivy pionýrských zemí za 199,- Kč, ale přišla mi zásilka s cenou na 1.194,- Kč ?!?!?
    Proto na ni nereflektuji - pozor ostatní !!!!!!!!!!

    Datum: 08.04.2011

    Vložil: Cesta

    Titulek: Re: Podezrela nbidka

    Miloši,děkuji za upozornění,taky jsem naletěl.Poslal jsem poukáz na 799,- Kč,až tento týden,čili po termínu,tak ať si to nechají.Pokud zásilka přece přijde,obratem ji vrátím zpět.

    Datum: 30.03.2011

    Vložil: Jan

    Titulek: tato firma Český mincovní obchod mi stále dluží peíze

    Zhruba ve stejnou dobu, jak jsou zde příspěvky, jsem minci také objednal a také obdržel společně s další mincí 2000 a s hoidnkami. protože jsem dostal i to, co jsem neobjednal s polu s fakturou, kterou jsem odmítl platit, tak jsem naprosto komplet zásilku v řádné lhůtě 14 dnů vrátil. Pro jistotu jsem pořídil fotodokumentaci obsahu před odesláním. Tato firma mi i přes můj výslovný nesouhlas stále zasílá nabídky. písemně jsem tuto firmu již informoval, že nesouhlasím se zpracováním osobních údajů a požaduji vrácení peněz za zbooží zpět zaslané. Od té doby mi peníze nepřišly, ale přišlo mi asi 10 stejně "výhodných" nabídek na objednání dalších mincí. Psal jsem na Českou obchodní inspekci a po několika dnech jsem obdržel vyjádření, že oni s tím nemohou nic dělat, neboť firma má sídlo ve Švýcarsku a ne v ČR. takže jsem se nyní rozhodl, že v těch odpovědních obálkách, kterých už mám pěknou hromádku, budu průběžně zasílat můj nesouhlas se zpracováním osobních údajů a žádost o vrácení dlužných 199 Kč. budu jim ty obálky zasílat zpět tak dlouho, dokud mi budou chodit. Mě to nic nestojí, známku tam nelepím. Nejde mi o ty peníze ale o princip - vlezlost a drzost některých firem se mi vysloveně příčí. Ale běžný smrtelní s tím nic nenadělá. Vůbec nevím kde vzali mou adresu, protože před tím, než jsem dostal první nabídku, jsem si od takové firmy nikdy nic neobjednal.

    Datum: 21.04.2011

    Vložil: tomaš

    Titulek: Re: tato firma Český mincovní obchod mi stále dluží peíze

    a taky ti přišla mice monako za 994 nebo tak nejak

    Přidat nový příspěvek